29.04.2014 07:30

FIGARO - Transat ag2r - 19. den

Včera večer po 19. hodině protnula cílovou čáru v Gustavii na ostrově Saint Barthelémy jako první posádka lodi SAFRAN - GUY COTTEN, Gwenolé Gahinet a Paul Meilhat. Plavba z Concarneau ve Francii jim trvala celkem 22 dnů 6 hodin 17 minut a 59 sekund. Celkem upluli 4670 námořních mil průměrnou rychlostí 8,74 uzlů.
Závodu se letos zúčastnilo 15 lodí, ale dvě posádky postupně odstoupily. S hodinovou ztrátou večer projela cílem i druhá posádka SKIPPER MACIF, Fabien Delahaye a Yoann Richomme a ještě půl hodiny později 3. posádka 30 CORSAIRES, Alexia Barrier a Laurent Pellecuer. Pouhých 87 sekund za stupni vítězů pak skončil favorizovaný tým LA CORNOUAILLE, Martin Le Pape a Roland Jourdain. Velcí favorité, ktěří za Kanárskými ostrovy zvolili severní trasu, jsou ještě více než 350 mil od cíle. Na 10. místě jede Kito de Pavant, dále na 11. Jean Le Cam a na předposledním 12. Michele Desjoyeaux.

Transat ag2r La Mondiale 2014:

  1. Safran - G. Gahinet / P. Meilhat
  2. Skipper Macif - F. Delahaye / Y. Richomme
  3. 30 Corsaires - A. Barrier / L. Pellecuer

------

26.04.2014

Na Atlantiku se stále bojuje o celkové pořadí v závodě Transat ag2r. Letos vítr zahnal závodníky ještě více na jih a tak je jasné, že skupina favorizovaných posádek, která zamířila severní cestou, nebude mít sebemenší šanci. Do cíle zbývá méně než 600 námořních mil a první 4 lodě jedou stále s rozestupem menším než 20 mil. Trpké chvíle nyní prožívá Corentin Horeau a Michel Desjoyeaux, kteří se snažili co nejrychleji prchnout od severní skupiny k jihu, ale nakonec se ukázalo, že nebylo třeba naplout tolik mil navíc. Nyní je tato posádka na předposledním místě se ztrátou 440 námořních mil.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Skipper Macif - F. Delahaye / Y. Richomme
  2. Safran - G. Gahinet / P. Meilhat + 5,4 nm
  3. Generali - N. Lunven / E. Péron + 15,1 nm

-------

23.04.2014

Ještě stále zbývá závodníkům regaty Transat ag2r více než 1200 námořních mil do cíle na ostrově Saint Barth. Závodníci v jižním pasátu se rychle prodrali kupředu a favorité ze severní skupiny se snaží co nejrychleji probít k jihu. Už se jim to postupně daří, ale stále jsou v o něco slabším větru. Jejich ztráta narostla na více než 250 námořních mil.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Generali - N. Lunven / E. Péron
  2. Safran - G. Gahinet / P. Meilhat + 5.8 nm
  3. Skipper Macif - F. Delahaye / Y. Richomme

------

21.04.2014

Jižně jedoucí skupina stále pluje v silnějším pasátu rychlostí minimálně o 4 uzle vyšší. Postupně se tak dostávají do čela závodu, jak jsme předpovídali již několik dnů předem. Jediný, kdo se ze severní skupiny snaží minimalizovat ztrátu a přesunout se k jihu, je původně vedoucí posádka Corentin Horeau a Michel Desjoyeaux, kteří se postupně propadli až na 8. místo. První dvě pozice již patří závodníkům plujícím v jižním pasátu.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Generali - N. Lunven / E. Péron
  2. Safran - G. Gahinet / P. Meilhat + 5.8 nm
  3. Made in Midi - G. Gbick / K.de Pavant + 6.6 nm

------

20.04.2014

Počasí v Atlantiku stále více favorizuje jižní skupinu závodníků, kteří se v pasátním větru stále probíjejí kupředu. Severní skupina papírových favoritů se propadá v ostrém kurzu a slabém větru. Od ztráty vedení je dělí pravděpodobně necelé dva dny. Vedoucí pozici navíc opustila vedoucí loď Gedimat, která přišla o stěžeň. Do čela závodu se tak dostala Made in Midi.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Made in Midi - G. Gbick / K.de Pavant
  2. Interface Concept - J. Le Cam / G. Mahé + 1.8 nm
  3. Bretagne - Credit Mutuel Performance - C. Horeau / Michel Desjoyeaux + 28 nm

------

19.04.2014

Další dny v závodě Transat ag2r jsou doslova ve znamení minimalizace ztrát. To alespoň platí pro skupinu papírových favoritů, kteří se od Kanárů vydali severní cestou. Nyní ale prchají na jih do pasátního proudění, ale jedou na stoupačku ve slabém větru. Naopak lodě na jihu zkrátili ztrátu již na pouhých 150 mil a plují minimálně o 4 uzly rychleji na rychlém spinakrovém kurzu. Včerejší vedoucí posádka Bretagne - Credit Mutuel Performance - Corentin Horeau a Michel Desjoyeaux se propadla na 4. místo se ztrátou 18 mil a míří z celé skupiny co nejrychleji k jihu. I tak se ale dle předpovědi zdá, že v konečném důsledku nabere velkou ztrátu.
Pokud závod sledujete, pak nám neváhejte napsat své prognózy. Těšíme se na vaše analýzy a typy na konečný výsledek.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Gedimat - T. Chabagny / E. Tabarly
  2. Made in Midi - G. Gbick / K.de Pavant + 2.8 nm
  3. Interface Concept - J. Le Cam / G. Mahé + 4.7 nm

------

17.04.2014

Jedenáctým dnem pokračuje oceánský závod one-design plachetnic Figaro, Transat ag2r. Lodě, které se odtrhly a vydaly se severní cestou se pravděpodobně v panice snaží dostat rychle k jihu. Jsou zatím stále včele závodu s náskokem na druhou skupinu přes 200 námořních mil. Je ale velmi pravděpodobné, že to nebude stačit. Ze zkušenosti z ročníku 2008 lze říci, že ani náskok 700 mil nebyl dostatečný. Na severu jsou ale živoucí legendy oceánského jachtingu, jako Michel Desjoyeaux, Jean Le Cam, Kito de Pavant, nebo mladší Erwan Tabarly. Uvidíme jak se jim podaří minimalizovat ztrátu a kdy dorazí do pasátu, který dle předpovědi naskočil.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Bretagne - Credit Mutuel Performance - C. Horeau / M. Desjoyeaux
  2. Interface Concept - J. Le Cam / G. Mahé + 3.7 nm
  3. Made in Midi - G. Gbick / K.de Pavant + 7.0 nm

------

15.04.2014

V neděli odpoledne ve slabém větru, otočila posádka Thierry Chabagny a Erwan Tabarly virtuální otočný bod severně od Kanárského ostrova La Palma. Pouhých 1/2 míle za nimi bodem projela posádka Gwenael Gbick a Kito de Pavant. Největší skok kupředu ale zaznamenala posádka Corentin Horeau a Michel Desjoyeaux, kteří už ztráceli na vedení 35 námořních mil, ale díky své extrémnější strategii dokázali ztrátu dohnat. Nyní se ale pouštějí do dalšího odvážného kousku a jako jediná loď míří na severozápad. Pole se celkově roztrhlo na dvě části. Jedna míří co nejvíce k západu a ta druhá věří nástupu pasátu a pokračuje směrem na jih.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Made in Midi - G. Gbick / K.de Pavant
  2. Interface Concept - J. Le Cam / G. Mahé + 0.0 nm
  3. Bretagne - Credit Mutuel Performance - C. Horeau / M. Desjoyeaux + 4.9 nm

------

13.04.2014

Flotila lodí minula levobokem Madeiru a míří k povinnému otočnému bodu, který je letos na Kanárských ostrovech. Vítr se postupně stáčí více k východu a pole je stále nesmírně vyrovnané. Štěstí v neštěstí měla posádka Roland Jourdain a Jean Le Pape, kteří se srazili s plovoucím kontejnerem, ale škody nejsou příliš velké. Loď má částečně ulomené jedno z kormidel a šrámy na boku lodi.
Západní variantu stále jako jediní volí Corentin Horeau a Michel Desjoyeaux. Jejich ztráta už je 35 mil, ale zítra by měli konečně získávat. Těžko říci, zda to bude stačit. Vítr se bude stáčet a slábnout.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Interface Concept - J. Le Cam / G. Mahé
  2. Generali - N. Lunven / E. Péron +0.8 nm
  3. Skipper Macif - F. Delahaye / Y. Richomme +2.0 nm

------

12.04.2014

Po čtyřech větrných dnech se vítr během přiblížení k Madeiře poněkud zklidnil a závodníci tak mají možnost na více spánku a načerpání sil do dalšího průběhu závodu. Po rychlostním sprintu se opět začíná více taktizovat. Nejzápadněji se drží velký favorit závodu Bretagne - Credit Mutuel Performance s posádkou Corentin Horeau a Michel Desjoyeaux. Jejich ztráta je však 19 mil a předpověď je jen krátkodobě příznivá. Necháme se překvapit, jak moc je jejich strategie promyšlená.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Generali - N. Lunven / E. Péron
  2. Interface Concept - J. Le Cam / G. Mahé
  3. Skipper Macif - F. Delahaye / Y. Richomme

------

11.04.2014

Sériové plachetnice Figaro surfují po vlnách na zadní vítr rychlostí přesahující 18 uzlů. Díky divoké jízdě tak zvládají přes 250 námořních mil za 24 hodin. Čelo závodu se stále drží těsně pohromadě. Řada lodí zůstává na dohled. Je to oceánský jachting ve stylu okruhového závodu. Jede se stále na 100%. Přes den občas dojde i na pumpování se spinakrem na vlnách.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Skipper Macif - F. Delahaye / Y. Richomme
  2. Generali - N. Lunven / E. Péron
  3. Made in Midi - G. Gbick / K. de Pavant

------

10.04.2014

Atlantikem se řítí flotila lodí Figaro Beneteau, které pokračují v závodě Transat ag2r. 14 plachetnic, které pokračují v závodě rozdělila zakázaná dopravní zóna na úrovni Cape Finisterre. Ve větru 35 uzlů zamířila polovina lodí blíže k pobřeží Španělska, čímž si zkrátily trasu. Druhá polovina flotily pak zachytila silnější vítr až 40 uzlů a mírnou ztrátu dotáhla. Nyní je pole velmi promíchané a rozestupy jsou minimální.

Zde je průběžné pořadí:

  1. Made in Midi - G. Gbick / K. de Pavant
  2. Generali - N. Lunven / E. Péron
  3. Interface Concept - J. Le Cam / G. Mahé

------

08.04.2014

V neděli v poledne byl v Concarneau ve Francii odstartován další ročník závodu profesionálních dvojic Transat ag2r z Francie do Karibiku na ostrov St. Barthelémy. Pole one-design plachetnic Figaro Beneteau je opět velmi vyrovnané. Lodě rychle plují napříč Biskajským zálivem a ve frontálním větru kolem 30 uzlů se rychle blíží ke Cap Finisterre. Zpočátku vedla  posádka Jean Le Cam a Gildas Mahé, ale nyní se se ztrátou necelých 4 mil posunuli na 4. místo. V čele závodu je Gwenolé Gahinet a Paul Meilhat, následováni posádkou Nicolas Lunven a Eric Péron a dále Thierry Chabagny a Erwan Tabarly. Směrodatný ale bude průjezd kolem Madeiry.

 

 

—————

Zpět


Transat ag2r

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-9-4-14-jpg1/

—————

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-7-4-14-jpg2/

—————

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-10-4-14-jpg2/

—————

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-30-3-14-jpg1/

—————

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-12-4-14-jpg1/

—————

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-14-4-14-jpg1/

—————

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-17-4-14-jpg1/

—————

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-18-4-14-jpg1/

—————

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-19-4-14-jpg1/

—————

/album/transat-ag2r1/figaro-fra-20-4-14-jpg1/

——————————