30.11.2013 09:30

TRANSAT JACQUES VABRE - GDF SUEZ vítězí v Class 40

Cílovou čáru protnuly už i první lodě třídy Class 40. Dle očekávání si vedení udržela posádka GDF SUEZ, Sébastien Rogues a Fabien Delahaye. S padesáti mílovou ztrátou pak po těsném souboji se třetí lodí doplula Tales Santander 2014, Alex Pella a Pablo Santurde. Třetí doplula loď Mare, Jorg Riechers a Pierre Brasseur. 

Průběžné pořadí:

MOD70 - v cíli
1. Edmond de Rothschild
2. Omar Air-Musandam

MULTI50 - v cíli
1. FenétréA Cardinal
2. Actual
3. Rennes métropole / St-Malo

IMOCA - v cíli
1. PRB
2. Safran
3. Maitre CoQ

CLASS40
1. GDF SUEZ
2. Tales Santander 2014
3. Mare

Závod můžete sledovat ZDE.

------

28. listopadu 2013

Do Itajaí v Brazílii, cílového města dvouposádkového závodu Transat Jacques Vabre, přijíždí další a další lodě. Panuje zde letní slunečné počasí se stabilním větrem. Zkrátka ideální jachtařské podmínky. Cílem projela také nejmladší posádka třídy IMOCA Open 60, Louis Burton a Guillaume Le Brec, kteří dokončili, na lodi z designerského studia Farr z roku 2007, na 5. místě. Jejich čas byl 20 dnů 2 hodiny 18 minut a 45 sekund. To je o více než 3 dny déle, než vítězná posádka lodě PRB, Vincent Riou a Jean Le Cam. Další posádka Bertrand de Broc a Arnaud Boissieres dostali od mezinárodná JURY v celkovém čase 2 hodiny k dobru, za jejich pomoc převrženému trimaránu třídy Multi 50. V cíli je také Zbigniew Gutkowski a Maciej Marczewski, historicky první polská posádka, která dokončila tento náročný závod za celou jeho 20-ti letou historii.
Velký útok se odehrává ve třídě Class 40. Zde se kupředu tlačí Španělé Alex Pella a Pablo Santurde Tales na lodi Santander 2014. Před třemi dny ztrácelo toto duo na vedoucí loď GDF SUEZ více než 100 námořních mil. Nyní jedou na druhém místě a jejich ztráta se zmenšila na 34 mil. Vedoucí loď jede na zadní vítr o síle kolem 20 uzlů a je na úrovni Ria. Do cíle ji zbývá 409 námořních mil.

Průběžné pořadí:

MOD70 - v cíli
1. Edmond de Rothschild
2. Omar Air-Musandam

MULTI50 - v cíli
1. FenétréA Cardinal
2. Actual
3. Rennes métropole / St-Malo

IMOCA - v cíli
1. PRB
2. Safran
3. Maitre CoQ

CLASS40
1. GDF SUEZ

Závod můžete sledovat ZDE.

------

24. listopadu 2013

Posádka lodě PRB, Vincent Riou a Jean Le Cam zvítězila v závodě Transat Jacques Vabre v lodní třídě IMOCA Open 60. Cílovou čáru v Itajaí protnuli za 17 dnů 0 hodin 41 minut a 47 sekund. Trasu dlouhou 5771 námořních mil upluli průměrnou rychlostí 14,12 uzlů. Náskok na druhou loď byl necelých 50 mil. Druhý doplul tým Safran, Marc Guillemot a třetí Maitre CoQ, Jérémie Beyou a Christopher Pratt.

Průběžné pořadí:

MOD70 - v cíli

  1. Edmond de Rothschild
  2. Omar Air-Musandam

MULTI50 - v cíli

  1. FenétréA Cardinal
  2. Actual

IMOCA - v cíli

  1. PRB
  2. Safran
  3. Maitre CoQ

CLASS40

  1. GDF SUEZ

Závod můžete sledovat ZDE.

------

22. listopadu 2013

Posádka trimaranu FenétréA Cardinal Erwan Le Roux a Yann Elies po dlouhém souboji s týmem Actual nakonec zvítězila v oceánském závodě Transat Jacques Vabre z Le Havre do Itajaí v Brazílii. Tým zvládnul 5872 námořních mil průměrnou rychlostí 16,6 uzlů za 14 dnů 17 hodin 40 minut a 15 sekund. V cíli je již také druhá posádka Yves Le Blevec a Kito de Pavant na lodi Actual. Dalším trimaranům zbývá do cíle 1065, resp. 1453 námořních mil.

Třída IMOCA Open 60 jede na zadní vítr podél pobřeží Brazílie. Na čele je po odstoupení lodě MACIF tým PRB, kterému do Itajaí zbývá 665 námořních mil.

Lodní třída Class 40 je momentálně za rovníkem ve velmi slabém větru a jen pomalu se posouvá kupředu. 77 mil náskok stále drží GDF SUEZ.

Průběžné pořadí:

MOD70 - v cíli

  1. Edmond de Rothschild
  2. Omar Air-Musandam

 

MULTI50 - v cíli

  1. FenétréA Cardinal
  2. Actual

IMOCA

  1. PRB

CLASS40

  1. GDF SUEZ

 

Závod můžete sledovat ZDE.

------

21. listopadu 2013

Posádka vedoucí lodě MACIF, Francois Gabart a Michel Desjoyeaux, královské kategorie IMOCA Open 60 v závodě Transat Jacques Vabre, kolem půlnoci zlomila stěžeň. Stalo se to 140 námořních mil od Salvador de Bahia v Brazílii. Posádka neprodleně informovala vedení závodu, které varuje lodě v okolí, aby nedošlo ke kolizi s MACIF. Oba jachtaři jsou v pořádku, odřezávají zbytky takeláže a pomalu míří k nejbližšímu přístavu. Tým vedl již s náskokem 23 mil před posádkou PRB, se kterou po celou dobu závodu sváděl velkou bitvu. PRB je nyní v čele závodu.

Match Racing dvou trimaranů MOD70 nakonec vyhrál tým Edmond de Rothschild, Sébastien Josse a Charles Caudrelier. Druhý se ztrátou 80 mil dojel tým Oman Air-Musandam, Sidney Gavignet a Damian Foxall. 

Ve třídě Class 40 má první loď náskok necelých 30 mil. Pole je celkově velmi vyrovnané.

Trimarany Multi 50 se rychle blíží k cíli a první dvě lodě se stále střídají ve vedení. Do cíle zbývá něco málo přes 200 mil a vedoucí loď má výhodu lepšího kurzu přiblížení k cíli. U pobřeží ale fouká jen velmi slabý vítr a tak se vše může ještě zdramatizovat.

Průběžné pořadí:

MOD70 - 1. Edmond de Rothschild

MULTI50 - 1. FenétréA Cardinal

IMOCA - 1. PRB

CLASS40 - 1. GDF SUEZ

 

Závod můžete sledovat ZDE.

-------

11. listopadu 2013

Včera ve 22:58h obdrželo vedení závodu Transat Jacques Vabre zprávu od Yanna Eliese z lodi FenetréA Cardinal, že se 1/2 námořní míle od nich převrátil trimaran třídy Multi 50, Arkema - Aquataine.

Ve 23:04h tuto zprávu potvrdil také co-skipper převržené lodě Mayeul Riffet, který kontaktoval ředitelku závodu satelitním telefonem iridium. 

Dva Francouzští jachtaři Lalou Roucayrol a Mayeul Riffet jsou v pořádku. Loď je 210 námořních mil západně od Cascais v Portugalsku. Oblečeni do záchranných obleků, jsou oba jachtaři uvnitř převržené lodě a připravují záchrannou operaci. 

Yann Eliés z lodě FenetréA Cardinal dnes ohlásil:

"Včera jsme jeli s Arkemou na zaďáka ve větru kolem 17 uzlů. Vítr zeslábnul, ale pak se to vrátilo zas o něco silnější. Bylo třeba být opatrný. Byl jsem uvnitř lodi a Erwan byl za kormidlem. V jeden moment přestal vidět jejich světla. Mayeuel nám zavolal přes VHF, aby nám sdělil, že se převrátili a abychom byli opatrní. Byli jsme necelých půl míle od nich. Řekl nám, že je v pohodě, že byl v lodi a také Lalou, který kormidloval je ok. Zeptal jsem se ho zda chce, abychom zastavili, ale on odpověděl, že ne. Volal jsem Sylvii (ředitelka závodu) a řekl jí, co se stalo. Myslím, že tam musel být technický problém."

 

Průběžné pořadí:

MOD70 - 1. Edmond de Rothschild

MULTI50 - 1. Actual

IMOCA - 1. Safran

CLASS40 - 1. GDF SUEZ

 

Závod můžete sledovat ZDE.

--------

Trimaran třídy Multi 50 Maitre Jacques, který bojoval o vedení ve své kategorii dvouposádkového závodu Transat Jacques Vabre z frnacouzského Le Havre do brazilského Itajaí, se pomalou rychlostí přesouvá do přístavu La Coruna. Posádka Loic Fequet a Loic Escoffier se pro přistání rozhodli poté, co se jim odlomila příď levého závětrného plováku. Stalo se to včera odpoledne ve 13:30h ve vlnách 4 až 5 metrů s větrem o síle 25 uzlů. Loď se řítila rozbouřeným mořem rychlostí přes 20 uzlů, když se ozvaly dvě rány a část plováku se odlomila. 

Problémy měla také jednoznačně vedoucí posádka lodě Macif třídy IMOCA. Francois Gabart a Michel Desjoyeaux, trojnásobní vítězové sólového závodu kolem světa Vendée Globe, se rozhodli pro technickou zastávku v Peniche, 87 km od Lisabonu v Portugalsku. Loď Macif má od včerejší noci poškozené jedno z kormidel. 

Podmínky v Biskajském zálivu byly opravdu divoké. Jednotrupá třída IMOCA se částečně přehnala přes trimarany Multi 50, které nebyly schopny stoupat rozumným kurzem proti rozbouřenému Atlantiku. 

Skvělý souboj se odehrával mezi dvěma trimarany MOD 70. Až ke Cap Finisterre jely obě lodě téměř na dohled od sebe, ale pak Oman Air-Musnadam zaváhal o ocitl se déle ve slabším větru. Toho soupeř využil a rychle si získal náskok.

Zde je aktuální seznam vedoucích lodí:

MOD70 - 1. Edmond de Rothschild

MULTI50 - 1. Actual

IMOCA - 1. Maitre CoQ

CLASS40 - 1. GDF SUEZ

 

Závod můžete sledovat ZDE.

 

-------

Blížící se bouře donutila pořadatele k vyhlášení průběžné mezizastávky pro nejpomalejší třídu v závodě Transat Jacques Vabre, Class 40. 190 námořních mil dlouhou úvodní část z Le Havre do Bloscon, Roscoff v severní Bretani, nejrychleji zvládla posádka Sébastien Rogues a Fabien Delahaye na lodi GDF SUEZ. O 19 minut později protnuli průběžný cíl Španělé Alex Pella a Pablo Saturde na Tales Santander 2014. Na třetím místě, o 4 minuty později, pak dojela německá posádka Jorg Riechers a Pierre Brasseur.

Restart závodu by měl proběhnout po přechodu bouře v sobotu ve 22 hodin.


Průběžné pořadí:

MOD70 - 1. Edmond de Rothschild

MULTI50 - 1. Actual

IMOCA - 1. Macif

CLASS40 - 1. GDF SUEZ

 

Závod můžete sledovat ZDE.

--------

Zatažená tmavá obloha a slabý vítr ve francouzském Le Havre doprovázeli závodníky při 11. ročníku dvouposádkového závodu přes oceán, Transat Jacques Vabre. Celkem 44 lodí, 26 třídy Class 40, 6 třídy Multi 50, 10 třídy IMOCA Open 60 a 2 MOD70, protnulo startovní čáru v osmi uzlové západní bríze v krátkých vysokých vlnách. Lodě projely kanálem a zamířily do Biskajského zálivu. Čeká je náročná plavba až do brazilského Itajaí. Pouze třída Class 40 má nově stanovenou zastávku v Roscoff, tedy 190 námořních mil od startu v Le Havre. Díky tomu se tato flotila vyhne výrazné tlakové níži, která se nasune do Biskajského zálivu během tohoto víkendu. 

Průběžné pořadí:

MOD70 - 1. Edmond de Rothschild

MULTI50 - 1. FenétréA Cardinal

IMOCA - 1. Macif

CLASS40 - 1. GDF SUEZ

Závod můžete sledovat ZDE.
 

—————

Zpět


TRANSAT JACQUES VABRE

/album/transat-jacques-vabre1/tjv-jpg2/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/arkema-jpg1/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/macif-1-jpg1/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/tjv4-jpg2/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/tjv1-jpg1/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/tjv2-jpg1/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/tjv3-jpg1/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/plakat-jpg1/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/tjv-1-jpg1/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/multi50-jpg1/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/prb-riou-le-cam-jpg1/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/gdf-suez-jpg2/

—————

/album/transat-jacques-vabre1/tjv-a-jpg1/

——————————